Välkommen

söndag 15 mars 2009

Hemsytt







De senaste månaderna har jag sytt barnkläder så fort jag har haft chansen. Jag har hittat så fina tyger och blivit riktigt biten av detta. En annan barnklädesgalen mamma här i byn ordnar dessutom sykvällar i kyrkans lokaler, mycket inspirerande. Hm...inser precis att jag ju är med i en syjunta......hur många vuxenpoäng kan det tänkas ge??
Det mesta syr jag ju till Felix och ger bort till vänner men jag har även fått några beställningar :), det är ju så klart jätteroligt men jag har inte riktigt vant mig med att ta betalt för sådant som jag själv knåpat ihop.

5 kommentarer:

  1. Hej hej, hittade hit från AFF och måste bara få kommentera ert fina hus, vilket projekt!! Jag som tyckte att vi hade mycket att renovera när vi köpte vårt hus som stått öde 30 år, men ni är nog snäppet värre ;-) Fina kläder! Flodistyget har blivit välanvänt här hemma, är oxå en synörd:)

    SvaraRadera
  2. Vilken ära att få vara era grannar!!! Jag är så glad att vi är vänner! Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Hej Emma!

    Hittade din blogg via systeryster Jennie.

    Kul att se hur ert hus växer fram och vilka fina barnkläder du har sytt! Gillar de nedersta byxorna skarpt!

    /Johanna

    SvaraRadera
  4. Tack vännen, vi trivs väldigt bra med att ha er som grannar och vänner.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Var har du köpt det där fina flodhästtyget?

    /Johanna

    SvaraRadera